f Fila Callista: Kisah 1: Negatif Modal Bukan Penghalang

Pages - Menu

Kisah 1: Negatif Modal Bukan Penghalang

KISAH 1 : Negatif Modal Bukan Penghalang



                                     _______________________________________________

Firstly amy kenalkan diri dulu.

Nama saya Amy Suliza Jamil. Boleh panggil saya Amy. Umur 32 tahun. Berkahwin dan mempunyai 3 orang cahaya mata. Saya seorang pembantu pendaftaran di JPN Melaka Tengah.

Saya mula menyertai TWB pada April 2018. 

Kenapa saya join TWB?

Sebab saya nampak masa depan yang cerah dalam TWB. Saya bukan orang senang, walaupun seorang penjawat awam, tapi hutang keliling pinggang, sebab itu saya sedaya upaya cari peluang untuk tambah pendapatan.

Saya juga macam anda semua yang tiada modal. Seriously cakap saya sangat bermasalah dari segi kewangan. Actually saya dah lama intai TWB daripada pakej RM 499, RM 999 namun disebabkan masalah kewangan yang sangat serius saya hanya mampu intai dari tirai kamar. Bukan sahaja takde  modal tapi memang negatif modal sangat sangat.

Mula terjebak dengan TWB bila ada offer kelas bernilai RM 99, masa ini Amy sangat perlukan duit. Amy buntu. Hutang keliling pinggang dan yang paling teruk, kereta sangkut berbulan bulan tak bayar. Bukan sebulan 2 tapi berbulan bulan.

Kalau nak cakap pun malu. Bayangkan memang buntu nak cari duit. Lawyer wakilkan pihak bank call Amy berkali kali minta jelaskan hutang kereta. Lawyer suruh bayar amaun yang ditetapkan pada waktu yang dijanjikan.

Nak jawab telefon pun takut. Sehinggakan pada waktu yang dijanjikan Amy tak dapat nak tunaikan bayaran yang diminta, hanya mampu bayar separuh sahaja.

Masa ni Amy sedih sangat. Masa ni Amy redha kalau kereta kena tarik. Tapi faham tak perasaan kereta yang kita guna hari hari nak cari rezeki kena tarik.

Alhamdulillah atas perbincangan dengan lawyer, lawyer dapat reschedule bayaran.

Sebab itu bila tengok Master Ainul post untuk projek RM 99, Amy terus join. Tapi nak join RM 99 ini pun Amy korek sana sini. Bila join projek RM 99, Amy nampak peluang sangat besar dalam TWB ini.

Tapi....

Bila tengok modal yang perlu dibayar msa tu, iaitu RM 1999, Amy rasa down. Modal itu terlalu besar buat Amy. Mana tak down, kita tak berduit, hutang keliling pinggang dan baru je selesai settlekan hutang kereta.

Buntu tapi mahu. Tambah tolak bahagi darab tetap tak cukup.

Gaji pun cuma tinggal RM 799 dalam payslip belum lagi termasuk hutang hutang luar. 

Tapi disebabkan hati nak sangat, hari hari Amy berangan ada spa sendiri.

Masa ni fikir InshaaAllah aku boleh. Yakin! Ada rezeki! 

Suami? Bukan nya tak tolong tapi suami pun kerja sendiri, pendapatan tak tetap dan ada komitmen lain.

Kepala Amy berputar putar fikirkan untuk cari modal.

Adik beradik? Hari hari Amy whatsApp mintak tolong modalkan tapi semua tak bagi dan tak percaya. Hari hari Amy merayu tapi tak dilayan. Sedih kan?

Dan tahu tak? tanpa disangka sangka Allah kurniakan rezeki yang tak disangka. Alhamdulillah pada hari gaji masuk, duit tanggung kerja pun masuk sekali.

Duit yang sepatutnya masuk tahun lepas tapi tak dapat dapat rupanya Allah nak bagi tepat pada waktunya. Duit nya takdelah banyak. RM 1K . Amy tambah dengan duit gaji pun masih tak cukup. Amy korek duit tabung haji anak anak untuk cukupkan RM 1999.

Masa tu rasa nak nangis pun ada sebab kalau Amy join dan bayar Rm 1999 habislah semua duit. Takde duit belanja tapi Amy percaya TWB mampu ubah hidup Amy.

WhatsApp Amy dengan founder.


Selesai training, tinggal 2 minggu nak bulan puasa. Percaya tak sepanjang bulan puasa Amy dapat duit spa RM 2,100.

Alhamdulillah Amy gunakan sepenuhnya duuit spa belikan baju raya anak anak. 

Rezeki ALLAH tak pernah salah alamat.

Dengan TWB saya bukan sahaja dapat income spa, saya merasa 6 penjuru income yang lain. Dan ini hasil saya dari penjuru yang lain.

ini bonus dari shaklee sebab saya gunakan produk Shaklee.

Amy,
Beautician Alumni TWB.


_______________________________________


Jika anda ingin menyertai team THE WALKING BEAUTY, 
hubungi saya di 010-9677884 (Fila)
untuk maklumat lanjut.

No comments:

Post a Comment

♥ Copyright © Fila Callista | All Rights Reserved | Design by Pawona Kreatif | Powered by Blogger